Ik heb nu een schuurtje, mag ik deze meenemen naar mijn nieuwe woning?
Een schuurtje is een zelf aangebrachte voorziening en dus eigendom van de huurder, schuurtje mag meegenomen worden.
Een schuurtje is een zelf aangebrachte voorziening en dus eigendom van de huurder, schuurtje mag meegenomen worden.
Bestrating is eigendom van de huurder en mag u dus meenemen.
Beplanting is eigendom van de huurder en mag u dus meenemen.
Woongroep Marenland heeft deze kasten jaren geleden al overgedragen aan haar huurders. Wilt u de kasten niet behouden dan moet u deze zelf afvoeren.
Voor vragen over de woningen, planning en/of keuze mogelijkheden kunt u contact opnemen met de consulent van Bouwgroep Dijkstra Draisma, Jolanda Wijnsma via 06-15633528 of j.wijnsma@bgdd.nl
Heeft u vragen over contracten, sociaal plan en/of vergoedingen neem dan contact op met Woongroep Marenland.
Neem contact op met Woongroep Marenland.
Neem contact op met uw contactpersoon, hij of zij is te bereiken op 0596-519151 of eventueel via een verstrekt rechtstreeks telefoonummer.
U heeft ruim de tijd om een woning te vinden. Bent u in de laatste maanden nog niet verhuisd? Dan bieden wij u een woning aan. Dat kan een woning zijn die u niet mooi vindt. Wij raden u daarom aan zelf op tijd te reageren op woningen zodat u een woning vindt die bij u past.
Soms slopen wij woningen die niet voldoen aan de eisen en wensen van deze tijd of die van de toekomst. Opknappen van die woningen is vaak duurder het bouwen van nieuwe woningen die voldoen aan alle eisen.
Ja, u heeft recht op de vergoeding als u voldoet aan het Sociaal Plan en de huur opzegt.
Wij begeleiden u bij sloop naar een andere passende woning. Omdat wij uw woning slopen, krijgt u urgentie. Dit betekent dat u bij de meeste woningen voorrang krijgt op gewone woningzoekenden als u reageert. U kunt zelf op woningen reageren. Wilt en kunt u terugkeren naar een woning in de wijk nadat de wijkvernieuwing is afgerond? Dan regelen wij, als dat mogelijk is, tijdelijk een wisselwoning voor u. Let op, dit geldt niet als u op tijdelijke basis in de woning woont.
Nee, u ontvangt een verhuiskostenvergoeding van ons. Met dat bedrag kunt u de verhuizing regelen en nieuwe spullen kopen.
Als wij uw woning slopen, dan informeren wij u op tijd. Vaak hoort u dit meer dan een jaar voor de sloop. We vinden het belangrijk dat u genoeg tijd heeft om een nieuwe plek te vinden. Wij informeren u uitgebreid over de mogelijkheden voor een andere woning, de vergoeding die u krijgt en allerlei andere zaken. Al deze afspraken leggen we vast in een Sociaal plan. Dit stellen we in overleg met de bewoners op. Er is een vast team voor de bewonerbegeleiding. Zij houden u goed op de hoogte en hier kunt u terecht met vragen.
Neem contact op met uw contactpersoon en vraag naar de mogelijkheden.
Nee, u krijgt alleen voorrang op de woningen als dit met u is afgesproken.
Het eerste en grootste deel, ongeveer 90% van het bedrag, ontvangt u binnen 10 dagen na opzegging van de huur van uw oude woning. Het tweede deel, ongeveer 10% van het bedrag, krijgt u als u de oude woning netjes heeft achtergelaten en de sleutels zijn ingeleverd.
U heeft ruim de tijd om een woning te vinden. Bent u in de laatste maanden nog niet verhuisd? Dan bieden wij u een woning aan. Dat kan een woning zijn die u niet mooi vindt. Wij raden u daarom aan zelf op tijd te reageren op woningen zodat u een woning vindt die bij u past.
Wij schrijven u in als woningzoekende. Hierna kunt u reageren op woningen waar u belangstelling voor heeft. De inschrijving is gratis.
Voldoet u aan de voorwaarden van het Sociaal Plan? Dan heef u recht op een verhuis- en herinrichtingsvergoeding. Deze vergoeding is wettelijk vastgelegd door de overheid. De hoogte van de vergoeding wordt jaarlijks vastgesteld.
Bij renovatie sloop maken we altijd in overleg met de betreffende huurders afspraken over de regelingen en vergoedingen. Deze afspraken leggen we vast in een Sociaal Plan.