Conditiemeting

Ons planmtatig onderhoud plannen wij jaren vooruit. We controleren voor de start of het onderhoud inderdaad nodig is. Daarvoor vragen wij aannemers en andere specialisten om controles te doen in en rondom woningen. Dit noemen wij een conditiemeting.

Veel gevraagd over Conditiemeting

Wat is een omgevingsvergunning?

De omgevingsvergunning is een vergunning voor bouwen, milieu en ruimte. De omgevingsvergunning vervangt verschillende losse vergunningen, zoals bouwvergunningen en milieuvergunningen. Met de omgevingsvergunning is de aanvraag van al die vergunningen vereenvoudigd.

Wanneer wordt planmatig onderhoud aan mijn woning uitgevoerd?

Als u ons belt, kijken wij dit voor u na. Onderhoud dat wij nog dit jaar uitvoeren, kunnen wij aan u doorgeven. Staat het onderhoud gepland voor na dit jaar? Dan kunnen wij u de informatie alleen onder voorbehoud geven. In de planning van de komende jaren schuiven we mogelijk nog. Bijvoorbeeld om technische of financiƫle redenen.

Wanneer wordt mijn cv-ketel vervangen?

Wij vervangen een cv-ketel na ongeveer 20 jaar. Alleen als de technische staat erg slecht is vervangen wij tussentijds.

Moet ik betalen voor planmatig onderhoud?

Meestal zijn de kosten voor planmatig onderhoud voor onze rekening. Laat u tijdens het planmatig onderhoud extra werkzaamheden uitvoeren door de aannemer? Dan zijn deze kosten altijd voor u zelf.

Mijn woning is geschilderd. De ramen zijn erg vies geworden. Wat nu?

De ramen mogen de eerste weken niet gewassen worden. De verf moet eerst drogen. Woont u in een flatgebouw, dan worden de ramen volgens het gewone schema gewassen. Woont u in een eengezinswoning? Was dan de ramen zelf. Wij komen daarvoor niet langs.

Kan mijn keuken, badkamer of toilet worden vervangen?

Wij vervangen keukens, badkamers en toiletten tijdens planmatig onderhoud. Alleen als de technische staat erg slecht is vervangen wij tussentijds. Bent u van mening dat dit het geval is? Neemt u dan contact met ons op. Dan komt een opzichter langs om dit te beoordelen. Keukens vervangen wij na ongeveer 25 jaar, badkamers en toiletten na ongeveer 30 jaar. We kijken op dat moment opnieuw naar de kwaliteit.

Ik heb na planmatig onderhoud problemen gekregen. Wat kan ik doen?

De eerste 3 maanden na oplevering kunt u rechtstreeks contact opnemen met de aannemer. Het telefoonnummer of e-mailadres kunt u vinden bij het project op onze website. Na deze 3 maanden kunt u alle reparatieverzoeken bij ons melden. Staat het project niet op onze website? Bel of mail ons dan.

Ik heb een vraag over planmatig onderhoud, waar vind ik meer informatie?

Informatie over planmatig onderhoud vindt u op onze website

Hoe werkt het planmatig onderhoud?

Elk jaar kijken we voor welke woningen planmatig onderhoud staat gepland. Sommige werkzaamheden voeren we eenmaal in de 20 tot 30 jaar uit. Ander onderhoud doen we eens per 2 jaar. Onder planmatig onderhoud valt onder andere de verwarmingsketel, schilderwerk aan de buitenzijde, herstellen van gevels, vervangen van dakgoten en het vernieuwen van de badkamer, keuken of toilet. U krijgt op tijd bericht als uw woning aan de beurt is. U hoort dan wat we gaan doen.

Er wordt binnenkort (planmatig) onderhoud aan mijn woning gedaan. Hoe gaat dat in zijn werk?

U krijgt een brief als de aannemers de wijk in gaan om de woningen te bekijken. Dit doen zij om voor ons een prijs te maken voor het werk. Wij selecteren hierna de aannemer. Zodra bekend is wie de klus gaat doen, krijgt u opnieuw een brief. Daarin staat wat er gaat gebeuren en bij wie u terecht kunt met vragen. Van de aannemer krijgt u ook bericht op welke datum ze bij u aan het werk gaan.

Er is iemand bij mij aan de deur (geweest). Hoe weet ik dat deze persoon namens jullie langskomt?

Als er onderzoek in de wijk en woning gedaan wordt, ontvangt u van te voren een brief van ons of de betreffende firma. Medewerkers, ook van de aannemer, kunnen zich legitimeren. Vraag gerust om die legitimatie en/of de brief. Vertrouwt u het niet? Bel dan met ons.

Binnenkort wordt de buitenkant van mijn huis geschilderd. Maar ik ga op vakantie. Wat kan ik doen?

U kunt bellen met het schildersbedrijf. U vindt de gegevens in de brief die u van ons ontving. De schilder maakt afspraken met u.