Bij een verhuizing komt veel kijken. Hieronder vindt u informatie om u op weg te helpen.

Veelgestelde vragen over Regelen bij mijn verhuizing

Moet ik een verhuizing doorgeven aan mijn inboedelverzekeraar?

Ja, geef uw verhuizing op tijd aan bij uw verzekeraar. Vraag na of u ook dekking van de inboedelverzekering heeft tijdens de verhuizing. Dit is niet bij alle verzekeraars het geval. Dit hangt af van uw polis.

Ik heb de huur opgezegd. Hoe snel is er een nieuwe huurder?

Na de voorinspectie verhuren wij de woning zo snel mogelijk. Soms verhuren wij de woning aan iemand uit een bijzondere doelgroep, bijvoorbeeld iemand uit een instelling of een vluchteling. Helaas lukt het niet altijd om op tijd een nieuwe huurder te vinden. Wij laten het u weten als er een nieuwe huurder gevonden is zodat u afspraken kunt maken over overname van spullen.

Ik heb mijn huur opgezegd. Wat moet ik allemaal regelen?

Vergeet u niet de verhuizing door te geven aan de gemeente en eventueel de Belastingdienst voor huurtoeslag. Regel de inboedelverzekering op tijd. Verhuis uw energie en watercontract naar uw nieuwe adres.

Ik ga verhuizen, maar er is nog geen nieuwe huurder bekend. Kan ik vloerbedekking of andere zaken in de woning achterlaten?

Dit is mogelijk. Wanneer de nieuwe huurder de overname niet wil, krijgt u alsnog de mogelijkheid om de overname te verwijderen.

Ik heb zelf geklust in mijn woning. Nu ga ik verhuizen. Krijg ik een vergoeding voor de aanpassing?

In bijzondere gevallen komt u in aamerking komen voor een vergoeding. Meer informatie en een voorbeeld staan in de folder Zelf Aangebrachte Voorzieningen.

Hoe geef ik mijn eindstanden van water en energie door?

U kunt uw meterstanden online doorgeven aan uw water- en energieleveranciers. U kunt hiervoor ook formulieren aanvragen. Regel dit enkele weken voor uw verhuizing en bewaar de meterstanden totdat alles is afgerond.

Ik heb de huur opgezegd. Hoe zit het met overname?

Tot aan de eindinspectie (en in overleg na de einddatum) kunt u spullen ter overname aanbieden aan de nieuwe huurder. De overname legt u vast op de overnameformulieren. Deze formulieren krijgt u bij de voorinspectie van de woning, deze wordt digitaal door de opzichter verstuurd aan u. U levert 1 exemplaar in als u de sleutels afgeeft aan de balie/woonwinkel. De kosten verrekent u onderling. Wij bemoeien ons daar niet mee. Worden spullen niet overgenomen? Wordt uw woning verkocht of gesloopt? Dan dient de woning op de afgesproken einddatum leeg en schoon opgeleverd te worden. Overleg dit met de woninginspecteur. Bent u de overnameformulieren kwijt? Deze vindt u terug in de voorinspectie.