Als u een woning van ons huurt, betaalt u maandelijks de huur. Door het ondertekenen van de huurovereenkomst stemt u ermee in dat u de huur op tijd betaalt.

Veelgestelde vragen over Huur betalen

Ik heb te veel huur betaald. Kan ik dit terugkrijgen?

Ja, wij kunnen het teveel betaalde bedrag terugstorten. U kunt hiervoor met ons bellen. Dan maken we het voor u in orde.

Ik ontvang mijn uitkering/salaris na de 1e van de maand. Mag ik de huur in plaats van voor de 1e van de maand betalen nadat ik mijn salaris heb gekregen?

De huur moet voor de 1e van de maand betaald zijn. Lukt dit niet? Bel dan met ons.

Wat is het IBAN bankrekeningnummer voor het storten van de huur?

U kunt de huur aan ons overmaken op NL15 ABNA 0468 1931 97.

Op welke manieren kan ik de huur betalen?

Het gemakkelijkste is om de huur te betalen via automatische incasso. U kunt het huurbedrag ook zelf overmaken. Via internetbankieren kunt u bijvoorbeeld een maandelijkse opdracht instellen. Natuurlijk kunt u de huur ook steeds handmatig overmaken. Ons bankrekeningnummer is NL15 ABNA 0468 1931 97. Vermeld uw poscode en huisnummer. Let op, stelt u zelf een maandelijkse betaalopdracht in? Vergeet dat niet het bedrag aan te passen als uw huurprijs wijzigt. U kunt niet via acceptgiro betalen!

Kan ik de huur contant op uw kantoor betalen?

Nee, contant betalen is niet mogelijk. U kunt betalen via automatische incasso, via overschrijving per bank of door te pinnen op ons kantoor.

Mijn huurbetaling is niet goed gegaan (gestorneerd). Wat kan ik doen?

Als u te weinig saldo op uw rekening heeft, wordt de huur niet aan ons overgemaakt. U ontvangt een herinnering van ons. Die kunt u gebruiken voor de huurbetaling ?. U kunt ook zelf de huur overmaken op ons bankrekeningnummer NL15 ABNA 0468 1931 97. Vermeld uw postcode en huisnummer. En u kunt het bedrag pinnen bij ons op kantoor. Contant betalen is niet mogelijk.

Ik ontvang mijn uitkering/salaris na de 1e van de maand. Mag ik de huur in plaats van voor de 1e van de maand ook later in de maand betalen?

De huur moet voor de 1e van de maand betaald zijn. Lukt dit niet? Neem dan contact met ons op.

Hoe vraag ik een huurspecificatie aan?

U kunt een verhuurderverklaring via de mail bij ons aanvragen via woonwinkel@woongroepmarenland.nl . Wij sturen u de specificatie dan binnen een dag per mail toe.

Hoe geef ik mijn nieuwe bankrekeningnummer aan jullie door?

Betaalt u de huur met een automatische incasso? Vul het in en stuur het op. In andere gevallen geeft u uw nieuwe rekeningnummer door via e-mail of post. Vermeld: naam, adres en woonplaats BSN oud en nieuw IBAN-rekeningnummer

Kan ik de huur contant betalen?

Nee, contant betalen is niet mogelijk. U kunt betalen via automatische incasso, via overschrijving per bank of door te pinnen op ons kantoor.

Ik heb geen acceptgiro ontvangen. Wat nu?

Het is helaas niet mogelijk om u een nieuwe acceptgiro te sturen. U kunt de huur via de bank overmaken op rekeningnummer NL15 ABNA 0468 1931 97. Vermeld het factuurnummer of de postcode en huisnummer. U kunt ook langskomen in de woonwinkel om te pinnen. Contant betalen is niet mogelijk. Heeft u een huurovereenkomst die na 1 januari 2016 is ingegaan? Dan kunt u niet per acceptgiro betalen.

Wat is een IBAN?

IBAN staat voor International Bank Account Number. Uw IBAN bestaat uit een aantal cijfers, letters en uw (oude) bankrekeningnummer. Uw IBAN vindt u op uw betaalpas en de afschriften van uw bank.

Wat betekent kale huur?

De kale huur is de huurprijs zonder bijkomende servicekosten en voorschotbedragen voor energie.

Kan ik de huur op uw kantoor betalen?

U kunt bij ons op kantoor de huur pinnen. Contant betalen is niet mogelijk.

Wanneer moet ik mijn huur betalen?

De huur moet voor de eerste van de maand bij ons binnen zijn.

Kan ik de huur op uw kantoor betalen?

U kunt bij ons op kantoor de huur pinnen. Contant betalen is niet mogelijk.

Mag ik een paar maanden huur vooruitbetalen?

Ja, dat kan. Wilt u bij de overboeking de maanden vermelden waarvoor u huur betaalt?